Dwór Króla Słońce i współczesne korporacje. Pozornie odmienne światy i konwencje łączą niezmienne ludzkie dążenia, pragnienia i emocje. Fascynujący mechanizm uległości i władzy, przywilejów i kar ma się w XXI wieku równie dobrze jak w epoce Ludwika XIV. Jak radzą sobie z nim jednostki? Jak kształtują się grupy?
Spektakl „Pupile” łączy technikę tańca współczesnego i dworski balet figuratywny. Owo połączenie silnie eksponuje kontrast pomiędzy nienaturalnie pięknym ciałem poddanym dyscyplinie formy baletowej i autentycznym ruchem, którego głównym celem jest wyrażenie emocji. Kunszt zespołu tanecznego podkreśli muzyka nadwornego kompozytora Ludwika XIV, a zarazem twórcy francuskiej opery narodowej – Jean – Baptisty Lully’ego, wykonywana na żywo przez barokową orkiestrę Zespołu Muzyki Dawnej „Diletto” pod batutą Anny Moniuszko. Jego dzieła, które wzbudziły podziw XVII – wiecznej Europy, do dziś zachwycają, a przez swój taneczny charakter wymykają się ramom czasowym, tworząc niezwykły pomost pomiędzy współczesnością a przeszłością.
Produkcja: Fundacja Pro Anima
www.tv.proanima.pl
Metropolitan Opera zaprosiła największe gwiazdy opery do udziału w „At Home Gala” czyli koncertach z domów artystów. Z różnych zakątków świata zaśpiewają m.in. Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna, Piotr Beczała, Javier Camarena, Nicole Car i Etienne Dupuis, Diana Damrau, Michael Fabiano, Renee Fleming, Elina Garnaca, Jonas Kaufmann, Isabel Leonard, Ambrogio Maestri, Peter Mattei, Anna Netrebko, Lisette Oropesa, Rene Pape, Ailyn Perez, Matthew Polenzani, Anita Rachvelishvili, Nadine Sierra, Bryn Terfel, Michael Volle, Pretty Yende, Sonya Yoncheva.
Koncert poprowadzi dyrektor muzyczny Met Yannick Nézet-Séguin oraz dyrektor generalny teatru Peter Gelb.
strona Metropolitan Opera : https://www.metopera.org
Przedstawienie Teatru Dramatycznego w Warszawie – jedyna okazja obejrzenia online tej przewrotnej komedii autorstwa jednego z najciekawszych współczesnych twórców - Iwana Wyrypajewa.
Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich.
"Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie" to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.
reżyseria: Wojciech Urbański
Obsada
Katarzyna Herman (gościnnie) - Helene
Witold Dębicki (gościnnie) - Mark
Zdzisław Wardejn (gościnnie) - Joseph
Nagranie zostanie udostępnione wyłącznie w dniu emisji, ale na e-scenę wyjątkowo możecie się spóźnić – link na FB i YT teatru będzie działał od godz. 19.00 do północy.
Pokaz rejestracji spektaklu "Miłość na Krymie" z Teatru Współczesnego w Warszawie z niezapomnianą rolą Zbigniewa Zapasoewicza.
"Akt pierwszy, utrzymany w klimacie czechowowskim, dzieje się w roku 1910, akt drugi - w 1928, trzeci zaś - we współczesnych nam czasach rozpadu sowieckiego imperium. Bohaterką sztuki jest historia i to pisana przez duże "H" - powstanie oraz upadek jednego z dwóch wielkich totalitaryzmów XX wieku. Ale na tle epickiej, rozległej perspektywy Mrożek rysuje zarówno jednostkowe losy ludzkie, jak i wizerunek tytułowej miłości - którą uosabia Tatiana - jako siły niezniszczalnej, wręcz matafizycznej. Drugą niezwykle ważną postacią dramatu jest Zachedryński, inteligent, który najpierw próbuje zdystansować się wobec Historii, a potem służy systemowi, by w końcu paść jego ofiarą (zostaje zesłany do łagru).
W warszawskim Teatrze Współczesnym ta właśnie, bogata psychologicznie postać jest spoiwem spektaklu. Gra ją wspaniale Zbigniew Zapasoewicz, który pokazuje zarówno wrażliwość i rozumność Zachedryńskiego, jak też jego skłonność do konformizmu.
autor: Sławomir Mrożek
Reżyseria: Erwin Axer
Reżyseria tv: Stanisław Zajączkowski
Scenografia: Ewa Starowieyska
Przedstawienie z Nowego Teatru w Warszawie, w reżyserii Wojtka Ziemilskiego. „Jeden gest to rzecz o językach migowych. To spektakl o porozumiewaniu się ze światem – światem słyszących i światem innych Głuchych. Interesuje mnie tu komunikacja - przekazywanie (i wytwarzanie, przetwarzanie) wiedzy, emocji, kultury. Jeśli język określa rzeczywistość (Granice mojego języka są granicami mojego świata, jak to opisuje Wittgenstein), to czego możemy dowiedzieć się o świecie z języków Głuchych? Co w ich doświadczeniach komunikacji jest uniwersalne, a co – wyjątkowe? (I jakim cudem nikt z moich przyjaciół nie ma Głuchych przyjaciół?)”
W. Ziemilski
Link będzie przez 36 godzin
INSTYTUCJA KULTURY MIASTA ŁOMŻA
18-400 Łomża ul. Wojska Polskiego 3,
tel./fax: 86/216 32 26, 216 45 53, e-mail:sekretariat@mdk.lomza.pl,
NIP:718-00-07-644 NR KONTA 73 1560 0013 2818 0753 7000 0001