Malarskie wędrówki po Puszczy Augustowskiej i Suwalszczyźnie

Strona główna » Plastyka » Pracownia Plastyczna » 2007

Augustów, to godne polecenia miasto na wakacyjną przygodę, to królestwo sportu wodnego i raj dla turystów. Niedaleko stąd na Suwalszczyznę, a także do Wilna. Dla miłośników przyrody i spokoju jest duży wybór oznakowanych leśnych szlaków po Puszczy Augustowskiej. Miasto ma bogatą ofertę rekreacyjno-turystyczną, a także kulturalną. „Augustowskie Lato” dostarcza turystom ucztę duchową w postaci koncertów balladowych, rockowych, bluesowych, kabaretonów i plenerowych spektakli teatralnych.

Skorzystaliśmy z wielu propozycji „Augustowskiego Lata”, ale przede wszystkim przyjechaliśmy tu po to, by zdobywać umiejętności malowania w plenerze oraz poznawać i udoskonalać tajniki warsztatu malarskiego.

Zamieszkaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym w Borkach, malowniczo położonym nad brzegiem Jeziora Necko i na skraju lasu. Z naszych okien mieliśmy wspaniały widok na jezioro. Świetlicę zaadaptowaliśmy na pracownię, gdzie powstawały nasze kompozycje malarskie. Codziennie chodziliśmy ze szkicownikami po okolicy szukając ciekawych motywów do rysowania. W efekcie tych poszukiwań uwieczniliśmy na naszych pracach żaglówki pływające po jeziorze lub przymocowane przy pomostach oraz łódki w szuwarach. Zainspirowała nas także architektura Augustowa, a na wycieczkach pokamedulski Zespół Klasztorny w Wigrach, kaplica klacysystyczna w Studzienicznej wybudowana na wyspie połączonej groblą (postawiona na miejscu dawnej pustelni Wincentego Murawskiego) i pozostałości wspaniałego pałacu Paca w Dowspudzie.

Aby poznać bliżej krajobraz jezior augustowskich zorganizowaliśmy sobie spływ kajakowy przez Jezioro Necko – Jezioro Rospuda – Rzeka Rospuda – do Rzeki Blizny i spowrotem oraz rejs statkiem po jeziorach i Kanale Augustowskim.

Anna Bureś

Warsztaty dofinansowane były z budżetu miasta w ramach

„Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej”.