Konkurs "Oczarowani zamkami"

• Konkurs Ewa Górska
  • Konkurs Ewa Rutkowska
  • Konkurs Julianna Zaremba
Zamki łomżynianek okazały się najpiękniejsze w I Międzynarodowym Konkursie Plastycznym „Oczarowani Zamkami”!
Organizator długo kazał czekać na rozstrzygnięcie konkursu, bo całe wakacje. Dyrektor MDK-DŚT jako pierwszy został powiadomiony o wynikach konkursu i oddelegował laureatów z instruktorką Anną Bureś do Wieliczki na uroczyste otwarcie wystawy pokonkursowej i rozdanie nagród. W związku z dużą odległością z Łomży do Wieliczki, organizator konkursu Muzeum Żup Krakowskich zorganizował nam noclegi i zapewnił dodatkowe atrakcje.

Po drodze z uwagi na bliskie sąsiedztwo z Krakowem odwiedziliśmy naszą starą stolicę i przespacerowaliśmy się Traktem Królewskim. Późnym popołudniem dojechaliśmy do Wieliczki. Zakwaterowaliśmy się i zdążyliśmy jeszcze z panią Basią Tworzydło z Muzeum Żup Krakowskich przejść się ulicami miasta. Następnego dnia zaproszono nas do zwiedzenia kopalni soli. Zeszliśmy z naszym przewodnikiem panem Przemkiem na III poziom o głębokości 135 metrów. Podziemnymi korytarzami przeszliśmy około 10 km podziwiając ekspozycje przedstawiające pracę górników, sprzęt jakim się posługiwali, unikatowy zespół kieratów konnych, rzeźby wykonane w soli, kaplicę św. Kingi, piękne kryształy soli. Przy okazji głęboko oddychając napełniliśmy nasze płuca zdrowym solankowym powietrzem.

Po tej niezapomnianej wycieczce o godzinie 12 w samo południe nastąpiło otwarcie wystawy i wręczenie nagród. W kategorii 16 – 20 lat, I miejsce zdobyła Monika Krynicka za pracę przedstawiającą ruiny zamku zwanego Kamieńcem w Odrzykoniu. II miejsce przyznano Ewie Górskiej za rysunek Zamku w Nidzicy. III miejsce otrzymała Aleksandra Śliwka za batik przedstawiający zamek w Krasiczynie, a wyróżnienie Julianna Zaremba za batik na jedwabiu z ruinami zamku w Kazimierzu Dolnym. W kategorii od 11 – 15 lat Ewa Rutkowska zdobyła II miejsce za pracę wykonaną techniką mieszaną przedstawiającą zamek Krasickich w Krasiczynie. Ogólnie w konkursie przyznano 9 nagród i 9 wyróżnień z pośród 664 prac, które nadesłano z Polski, Litwy, Łotwy i Holandii.

Przed wyjazdem zwiedziliśmy jeszcze stałe i czasowe ekspozycje Muzeum Żup Krakowskich i po obiedzie, pełni wrażeń i z poczuciem sukcesu wróciliśmy do Łomży.