Celem Ogólnopolskich Konfrontacji Teatralnym było stworzenie przestrzeni do spotkania młodych ludzi zakochanych w teatrze i wymiana doświadczeń. Uważamy, że cel został osiągnięty! Młodzi twórcy uruchomili swoją twórczą naturę i ekspresję do granic możliwości Nie możemy zapomnieć też o roli życzliwej publiczności, której na szczęście nie zabrakło.
Główny program Konfrontacji uzupełniły warsztaty dla uczestników: improwizacja (Grzegorz Sierzputowski); praca z ciałem i oddechem (Hubert Jarczak) oraz zadania rozwijające wyobraźnię i kreatywność zespołu (Izabela Spławska). Dziękujemy wszystkim zespołom teatralnym za udział w naszej imprezie i opiekunom za rozbudzanie wrażliwości teatralnej wśród młodzieży.
Osobą odpowiedzialną za organizację Ogólnopolskich Konfrontacji Teatralnych była Joanna Klama.
● 10.00 rozpoczęcie przeglądu
● 10.10 Teatr Scena Przyfabryczna / „Dziad i baba w opałach” / Warszawa /25 min.
● 10.50 Zespół Teatralny CIEŃ / „Pani M” / Grajewo / 40 min.
● 11.50 Teatr Fundamentum / „Wierna Wataha” / Zduńska Wola / 40 min.
● 12.45 PaniKa / VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku / „Sodomaigomoria” / 30 min.
● 13.30 Szymon Durczyński / „Pasterz? ” / Kraków / 15 min.
14.00 - 15.30 PRZERWA
● 15.30 Teatr Kaprys / „Zielona... ” / Łapy / 40 min.
● 16.20 Alicja Wojnarowska / „Rzecz o wojnie” / Dębica / 15 min.
● 17.00 Teatr Face 2 Face / „Pasożyty” / Zduńska Wola / 30 min.
● 18.00 Teatr Bel Etage / „Dziewczyna, która podeptała chleb” / Białystok / 50 min.
9.00- 14.00 WARSZTATY TEATRALNE DLA UCZESTNIKÓW
14.00-15.30 PRZERWA
● 15.30 Teatr Kaprys M / „Z chaosu” / Łapy / 35 min.
● 16.20 Martyna Kleszczewska / „Łagodna” / Suwałki / 45 min.
● 17.20 Teatr Persyflaż / „Za kulisami” / Lublin / 40 min.
18.00 - 19.00 PRZERWA /OBRADY JURORÓW
● 19.00 Teatr Aktywny / „HABITArT” / spektakl gospodarzy
● 19.30 OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Ogólnopolskie Konfrontacje Teatralne to doskonała szansa na pochwalenie się swoją pasją, talentem i kreatywnością przed profesjonalnym jury. Na jurorskiej ławie zasiedli :
Grzegorz SIERZPUTOWSKI
Aktor teatralny i filmowy, teatrolog, reżyser, animator kultury, Trener Impro w unijnym programie Young Theater. Jest założycielem i kierownikiem Teatru Politechniki Warszawskiej, współzałożycielem Fundacji Teatr BOTO w Sopocie oraz prezesem i założycielem Teatru Trans-Atlantyk w Warszawie. Ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, gdzie studiował aktorstwo, reżyserię i historię teatru. Występuje gościnnie z Teatrem na Woli, Teatrem Dramatycznym, Laboratorium Dramatu, Teatrem Capitol w Warszawie, Teatrem za Dalekim i Teatrem GO. Jest laureatem nagrody ministerialnej za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji artystycznej dzieci i młodzieży oraz laureatem stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego. Ma na swoim koncie ponad 30 ról teatralnych i filmowych.
WARSZTATY IMPRO dotyczyły głównie wykorzystania improwizacji w pracy aktora i budowaniu roli w spektaklu.
Izabela SPŁAWSKA
Reżyser, pedagog teatru, kulturoznawca, juror przeglądów teatralnych oraz wieloletni animator. Ukończyła PWST w Krakowie filia we Wrocławiu na kierunku reżyseria teatru dzieci i młodzieży, w trackie studiów na Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych w Warszawie . Jej spektakle były nagradzane na wojewódzkich i ogólnopolskich festiwalach teatralnych. Od kilku lat tworzy „projekty niemożliwe”, pokazując, że teatr można robić wszędzie: w więzieniu, domach samopomocy oraz zakładach karnych dla młodocianych przestępców. Doświadczenie teatru wykorzystuje w projektach społecznych, które są prezentowane na ogólnopolskich konferencjach kultury (Narodowe Centrum Kultury – Ogólnopolska Giełda Projektów). Na co dzień zabiegana mama, miłośniczka lasu oraz dalekich podróży.
WARSZTAT "OD ETIUDY DO SPEKTAKLU" - Etiudy teatralne to krótkie zadania partnerskie lub grupowe, rozwijające wyobraźnię i kreatywność zespołu. Pomagają nadać teatralny kształt własnym pomysłom. Są też świetnym materiałem ćwiczeniowym i integrującym. Jak wykorzystać etiudę do realizacji wybranego tematu, jak ją pogłębić tekstem, obrazem, czy inspiracją muzyczną? Jak zbudować rolę i co można wyczytać o postaci, miejscu, relacjach i emocjach ze scenariusza?
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Studia ukończył w 2009 roku. Debiutował w Teatrze Polonia w Warszawie w spektaklu „Bagdad Cafe” w reżyserii Krystyny Jandy. Aktualnie Huberta można zobaczyć m.in. w spektaklu „Idioci” Marcina Wierzchowskiego na deskach Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi i festiwalowo w monodramie „Sex, prochy i rock & roll” Erica Bogosiana. Zagrał w filmach takich jak: ''Afonia i pszczoły'', ''Wenecja'' Jana Jakuba Kolskiego.
WARSZTATY TEATRALNE CIAŁO - ODDECH – ENERIGIA - Praca nad samoświadomością w inicjowaniu elementarnych działań aktorskich, praca z ciałem i oddechem odblokowująca swobodny przepływ energii i uwalniająca wyobraźnie. Relaksacja – skupienie.
Wydarzenie odbyło się w ramach projektu LABORATORIUM TEATRU dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury i pod honorowym patronatem Prezydenta Łomży i patronatem medialnym Radia Białystok.
Dziękujemy za wsparcie…
Wyniki publikujemy na stronie http://www.mdk.lomza.pl/index.php?wiad=1549
INSTYTUCJA KULTURY MIASTA ŁOMŻA
18-400 Łomża ul. Wojska Polskiego 3,
tel./fax: 86/216 32 26, 216 45 53, e-mail:sekretariat@mdk.lomza.pl,
NIP:718-00-07-644 NR KONTA 73 1560 0013 2818 0753 7000 0001